Friday, March 15, 2013

Quatre dodos!

(copied from an older blog, to consolidate my Blogger accounts)


3 SEPT. 2009

Plus que quatre dodos avant le grand départ!
This time again, I will write a bilingual blog, and hope you get the gist of it.

Je suis presque prête: ma valise est faite, reste plus qu'à ajouter une ou deux choses. J'ai appelé la banque pour leur dire que je pars, j'ai mes vaccins, mes médicaments, ma pharmacie portative... Reste plus qu'à finir de ranger l'appartement pour ne pas laisser mon désordre à Nicolas, et puis, après une belle fin de semaine avec la famille, on décolle!

I hope you'll enjoy my stories and my pictures. I've decided to leave my beloved but bulky Nikon camera at home (along with the films... yes I still use film) and borrow Nick's digital camera. It's smaller, less tempting for potential robbers (I am going to Johannesburg after all) and I can upload pictures so you can see what I see.

So, what does one bring for a month in Africa? Well, surprisingly, warm clothes! It's spring in Joburg, and it can get chilly at night, especially in Kruger Park, where we're going to see the animals. So I've got a scarf, gloves and a tuque, as well as two bikinis for when we get to Pemba, Mozambique!

Ma valise est pas mal bien remplie, en partie à cause des températures variées, mais aussi parce que j'apporte des achats et des cadeaux pour Sarah (ne t'en fais pas Sarah, ce n'est pas trop). Alors dès qu'elle aura pris ses choses, j'aurai tout plein de place pour des souvenirs! J'ai très hâte d'enfin acheter un masque africain. Voilà des années que j'en vois dans les magasins et que j'attends d'aller en Afrique pour l'acheter à la source!

So, keep checking my posts. I'll be publishing them on Facebook, for those of you who are on FB. And don't hesitate to post comments. It's always nice to hear from you and know that you care!

No comments:

Post a Comment